BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


domingo, 7 de julio de 2019

ARTISTAS ITALIANAS DOS SÉCULOS XVI E XVII. ARTEMISIA GENTILLESCHI (PARTE II)


Simon Vouet. Retrato de Artemisia, 1623

  COMEZOS ROMANOS

 Filla do pintor barroco Orazio Gentilleschi, con quen se educou artisticamente e do que se mostra debedora, sobre todo nas súas primeiras obras, naceu en Roma en 1593 e pronto comezou a aprender a práctica e a teoría da arte.

Virxe co neno. 1609


Muller tocando o laud. 1609-1612

 En 1610 asinou a súa primeira obra mestra, Susana e os vellos, obra de asunto bíblico que escondía unha historia un tanto erótica, que a pintora trata dun xeito distinto á habitual, que era mostrar a moza bañándose nua ignorante de que dous anciáns libidinosos a contemplan. Artemisia en cambio, a pinta no momento de descubrir que a contemplan, tratando de taparse cara e peito, nun xesto de vergoña e pudor, é dicir, dunha forma que a crítica  interpreta como "empatía feminina", e separada por un muro dos vellos, o que comporta un afastamento non só físico senón tamén psíquico.



Susana e os vellos. 1610



 Tras unha violación que a deixou marcada para sempre (foi violada por outro pintor, Agostino Tassi, e no xuízo contra o mesmo, longo e público, chegoulla a someter a un tipo de tortura coñecida como "a da empulgadera"), contraeu matrimonio por conveniencia cun amigo da familia para salvar a súa honra,  feito que permitiulle independendizarse do seu pai e poder desenvolver o seu persoal xeito de entender a pintura. Do xuicio, restan un dos poucos textos (actas) que conservanse da artista.
 A súa especialidade foron os grandes cadros de temas bíblicos ou históricos, con heroinas dos textos sagrados e do pasado histórico, mulleres case sempre violentas, guerreiras, loitadoras, fortes, que non dubidaban en matar ou en morrer, aínda que tamén pinta retratos e cadros relixiosos entre eles varias Madonnas.


Madonna co neno. 1610


Danae. 1612

 No seu estilo violento e dramaticamente barroco detéctase a influencia de Caravaggio, nos seus impactantes composicións, as súas intensas cores e o seu grande realismo que o fai rozar ata o desagradable. Son mulleres como Judith, Lucrecia ou Cleopatra que loitan soas nun  mundo de homes.


Judith e Holofernes. 1612



No hay comentarios:

Publicar un comentario