A traxectoria de Maar, abrangue desde os primeros traballos, fotos das rúas que
amosan a pobreza parisina nos años treinta, ata os collages anticapitalistas,
e a reportaxe, entre maio e xuño de 1937, no que Maar recolleu cómo Picasso
traballaba en El Guernica, cadro que
parece ser estivo moi influenciado polo radicalismo político de Maar e a súa
militancia antifascista.
Será no ano 1934 cando Dora entra en contacto cos surrealistas, (pois foi tamén
modelo de Man Ray) realizando un documental sobre o surrealismo e das exposicións do grupo,
nas que ela mesma participa.
De feito, Maar participa nas mostras máis
importantes do grupo: a celebrada en Santa Cruz de Tenerife (1935); a Exposition surréaliste d’objects, na Galerie
Chales Ratton de París (1936); a International
Surrealist Exhibition de Londres (1936); e na Fantastic Art, Dadá, Surrealism, no Museum of Modern Art de Nova
Yorke.
O contacto directo co mundo surrealista, dalle
un radical xiro á súa forma de concibir o mundo, iniciando unha etapa na que
desenvolve obras de marcada sensibilidade
surrealista conseguindo que “Ubu”, un monstro vello e cego, convertérase
grazas a súa foto (na que non hai ningún
tipo de manipulación), en icona do movemento surrealista.
Dora como modelo de Man Ray. 1936
Dora como modelo de Man Ray. 1936
Man Ray, retrato de Dora con mans pequenas. 1936
S/T. 1934
Silenzo. Xelatina de prata. 1935
S/T. Onírico. 1935
Retrato D´Ubu. Xelatina de prata. 1934
Maar, que traballaraxa dentro do mundo
surrealista antes de conocer ao pintor español, según dicían algún dos seus coñecidos
"tiña unha inclinación instintiva ata o misteroso, o máxico eo
sobrenatural", e será pois, unha
surrealista que busca rachar co convencional, revolucionando as formas e as
cores, empregando a asociación libre de imaxes que buscan formas ocultas nos
obxectos e creando realidades diferentes a partir de imaxes captadas ao azar. Estas
inquedanzas as plasmou, a mediados dos años trinta, en obras enigmáticas, tanto fotográfica como pictóricas, combinando o
experimental con fotos de moda e espidos solarizados que publicaba en revistas
ilustradas e servíanlle para gañarse
a vida. Algunhas de estas obras, como Assia (1934), coa modelo proxectando
unha sombra sobre a parede, ou o melancólico retrato Nuschde face, accoudée, les mainssous le visage (1935), están entre
las más coñecidas de Maar.
Xogos prohibidos.Fotomontaxe. 1935
29 Rue D´astrog. Xelatina de prata.1936
No hay comentarios:
Publicar un comentario