See no evil.1991
Dumas posúe un afán de coleccionista de
imaxes nas súas exposicións máis citadas Models
(1995-96, Salzburgo), Pin-up (1997, Bélgica), One Hundred Models and Endless
Rejects (2001, Boston), Name non Names (2002, Parides), Suspect (2003, Venecia)
e Female (Baden-Baden, 2005), con pezas baseadas en imaxes preexistentes na
arte occidental, ou nas imaxes trilladas da publicidade impresa ou
televisada. Grazas á machacona repetición da categoría (modelos,
prostitutas, modelos rexeitadas, cadáveres, rostros femininos), a superficie
pictórica devén o que Baudrillard chamou “a pantalla total” por onde desfilan
en heteróclita marcha os obxectos convertidos en espectáculo. O atosigamiento
que producen no espectador delata a forma en que a tradición e os medios masivos
de comunicación han abolido “as distancias: entre os sexos, entre os polos
opostos, entre o escenario e a sala, entre os protagonistas e a acción, entre
suxeito e obxecto, entre o real e o seu dobre”.
The group show.1993. óleo
The secret. 1994. Óleo
Ao agruparse en contundentes categorías, as pezas de Dumas operan
como delacións, desconstrucciones, comentarios ou parodias que denuncian,
precisamente, a natureza artificial e artificiosa daquilo que se representa
sobre a superficie pictórica como o particular, é dicir, como o “real”. Non
deixa de ser irónico que Dumas recorra á pintura, á acuarela e ao gouache para
as súas obras: estas tecnoloxías que adoitan prestixiar o único e diverso se
dislocan para travestirse do repetitivo. O singular devén a ocasión da copia
baixo a forma pseudocientífica da categoría.
Naomi. 1995. Óleo
Drunk.1997
Miss January.1997.Óleo
De watch-kamer.1988
Traballa cun
abigarrado mosaico de simulacros que se
desprazan ata a mera intuición da cousa. Dedicada a exercicios de mímesis
centrados, polo xeral, no corpo humano, Dumas neutraliza a vontade anestésica
que tradicionalmente axúdanos a confundir o referente da imaxe cun referente no
“mundo real”, advertindo, precisamente, que as imaxes baséanse en imaxes en
cuxa sucesión infinita vai desaparecendo todo vínculo coa cousa.
Waiting for meaning.1998
Measuring Your Own Grave. 2003.Óleo
Feathered Stola . 2000
The kiss. 2001. Óleo
Non deixa de ser un escándalo a
suxerida adhesión de Dumas á condena platónica da mímesis, aínda que se
trata dunha adhesión que ironiza o simplismo dunha moralidad iconoclasta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario