BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


sábado, 29 de diciembre de 2012

FRIDA KAHLO (Parte II)

A Frida interesábanlle as ciencias naturais, bioloxía e anatomía, e desexaba ser médico. Na escola era membro dun grupo alcumado "Os cachuchas", que identificábanse cunha gorra de traficante. Era un grupo interesado na literatura e con ideas social nacionalistas. Foi precisamente nesta escola onde entraría en contacto co seu futuro marido, o coñecido muralista mexicano Diego Rivera, a quen lle fora encargado pintar un mural no auditorio da escola. En 1925 aprendeu a técnica do gravado con Fernando Fernández Domínguez. O día 17 de setembro dese mesmo ano un accidente de tranvía deixouna con lesións permanentes debido a que a súa columna vertebral quedou fracturada e case rota, así como diversas costelas, colo e a pelve, o seu pé dereito dislocou quedando machucado, o seu ombro se descoyuntó e un pasamáns atravesoulle o ventre, introducíndoselle polo costado esquerdo. A medicina do seu tempo torturouna con operacións cirúrxicas (32 ao longo de toda a súa vida), corpiños de distintos tipos e diversos mecanismos de "estiramento". O aburrimento que provocaba a súa prostración levouna a empezar a pintar: en 1926, aínda na súa convalecencia, pintou o seu primeiro autorretrato, o primeiro dunha longa serie na cal expresará os eventos da súa vida e as súas reacións emocionais ante estes.
Autorretrato con vestido de terciopelo. 1926. Este autorretrato constitúe o primeiro cadro profesional da artista. O cadro é un agasallo para o seu amante Alejandro Gómez Arias, que a abandonou e a quen pretendía recuperar desta forma. O digno retrato aristocrático reflicte o interese de Frida Kahlo pola pintura italiana do Renacimiento, pois o pescozo, extremadamente longo, recorda representacións de artistas manieristas como Parmigianino ou doutros do século XX como Amadeo Modigliani.
Ó camión.1929. Esta obra reflicte o interese de Frida pola representación das clases populares e do tema social en paralelo coa pintura muralista de Rivera, tamén de tema social e revolucionario. Pinta arquetipos da sociedade mexicana sentados nun banco mentres agardan o aotobús: unha ama de casa, un obreiro, unha muller indíxena dándolle o peito ao seu fillo, un rapaz, un burgués e unha muller nova cun gran parecido coa artista.

No hay comentarios:

Publicar un comentario