BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


viernes, 7 de diciembre de 2012

ELIZABETH SIDDALL (Parte III)


 Cabe citar tamén como importante a relación que o lirismo e a literatura tiveron na irmandade prerrafaelita, movemento no que a plástica e a literatura estiveron combinados, baixo as directrices estéticas de John Ruskin, que foi quen de estructurar a este grupo, debido sobre todo ao seu mecenazgo, e será quen axude económicamente a Lizzi, pois grazas aos seus encargos, permitelle pintar e debuxar, sen preocupacións pecuniarias.

 

          
                                     Hermana Helen, 1851, ilustración dun poema de Rossetti
 
 Porén, como outros movementos artísticos, o grupo mantén a misoxinia como una das súas características, na busca da muller que represente os seus ideais, da muller como obxecto de representación desde un punto de vista masculino. Elisabeth, non fuxe desa tradición de suxeito de representación pois comenza traballando para o grupo como modelo. Descuberta polo periodista Deverell, pasou á historia como Lizzy, alcume que xunto co nome de Guggums, déronlle os artistas da Hirmandade para a que escomenza a posar entre os anos 1849 e 1850. Cando esta beleza “gótica” acepta posar para eles coa su afronte centrada pola raia do peiteado, o naríz recta e pequeña poca e a barbilla voluptuosa, a vida de todo o grupa cambiou. Aínda así, como exemplo de muller independente, traballa como costureira ao mesmo tempo que posa como modelo, o que confírelle unha independencia inusual para a súa época.  Lizzi, que ten inquedanzas artísticas, pretende ser algo máis que un obxecto a representar, para converterse nunha artista, adiantándose así a outras mulleres artistas posteriores, qe posan tamén como modelo, como é o caso de Berthe Morisot, e que reivindican o seu rol de suxeitos activos na arte, e non de obxectos da ollada masculina. O seu papel de musa, aceptada por ela, non  exclúe a súa necesidade e ímpetu por crear, non só como pintora, senón como poetisa, en obras nas que reflíctese a súa anguria vital.



                                                                  Autorretrato.1853


No hay comentarios:

Publicar un comentario