Autorretrato no escritorio.1579
En
1589 recibiu o encargo de elaborar pinturas sacras para a igrexa do Palacio
Real español, traballo que incluía estudos de modelos espidos. A obra, titulada
Sagrada Familia, foi tan exitosa que
motivou que contratasen á artista na igrexa de Santa Sabina en Roma.
En 1603
Lavinia mudouse permanentemente a Roma coa súa familia, onde foi elixida
pintora oficial da corte do Papa Clemente VIII e tivo o mecenazgo dos
Buoncompagni. Tamén foi distinguida como membro da Academia Romana. O seu primeiro
encargo importante foi unha pintura de gran formato para o altar da Basílica de
San Paolo Fuori lle Mura, que lamentablemente un incendio destruíu no ano 1823.
En Roma, o papa Paolo V en persoa estivo entre os seus modelos.
Un retrato moi curioso de Lavinia
Fontana é o de Antonietta Gonsalvus (1594-95), que se atopa en Blois, Musée
du Chateau. Trátase dunha nena cuberta de pelo por padecer Hipertricosis
Lanuginosa Congénita, enfermidade herdada do seu pai Petrus Gonsalus, quen foi
levado á corte do rei de Francia (que se converteu no seu titor) e logo casouse
cunha muller francesa moi bela. Catro dos fillos que tivo a parella sufriron
esta enfermidade.
Antonietta Gonsalvus. 1594
A importancia de Lavinia Fontana para a Historia da Arte non se dá por un
criterio de valoración que teña en conta a innovación, pero o seu traballo foi
moi significativo, tanto en cantidade como en calidade.
Isabella Ruini como Venus. 1592
Consgración da Virxe. 1599
Retrato de familia. 1614
Gregorio VIII. 1614
Recibiu encargos públicos e privados
-algo fóra do común para unha muller da época- continuou pintando logo de
contraer matrimonio e foi a artista máis produtiva anterior ao ano 1700. É
cuestión de debate si foi ela a primeira muller en ter éxito como pintora ou
Sofonisba Anguissola, quen probablemente tivo algunha influencia na súa
carreira. Atópanse documentadas 135 obras súas, das cales consérvanse trinta e
dúas asinadas e fechadas. Algunhas foron atribuídas erróneamente por moito
tempo a Guido Cagnacci.
Lavinia foi unha muller adiñeirada e
utilizou parte da súa fortuna nunha colección de antigüidades.
A súa importancia foi tal que se acuñou unha medalla no seu honor no ano 1611,
realizada polo escultor Felice Antonio Cassoni, que a mostra de perfil nunha
cara, e na outra fronte á súa caballete.
Lavinia
morreu en Roma, o 11 de agosto de 1614.
Retrato de Bianca Maselli cos seus seis fillos. 1604-05
San Esteban e a Sagrada Familia. 1603-1604
O culto a San Estéban Protomártir está moi estendido
desde o principio do cristianismo en Roma e alrededores, onde había varías
capelas dedicadas a este Santo, polo que o traslado da pintora a Roma en 1603 e
1604 para a decoración da Basílica de San Pablo púxoa en contacto coas familias
aristocráticas e ordes relixiosas que ben puidesen haberlle encargado esta
táboa para a súa devoción privada. Nela únense as influencias venecianas co uso
de luces intensas e cores cálidas, como o vermello predominante dos mantos, cun
debuxo máis seco e conciso.
Achégase certificado de autenticidade asinado por
Maria Teresa Cantaro no que afirma que a obra será incluída no catálogo de
obras da artista como obra da súa última etapa de creación 1604-1614.
Para finalizar comentar que Lavinia, na liña
do seu pai, desenvolve unha arte relixiosa clara e directa, próxima e de fácil
comprensión. Foi educada nun ambiente exquisito rodeada dos máis grandes
artistas da súa época, o que lle permitiu ir modificando o estilo do seu pai
ata crear un propio. Admiradora da obra de Sofonisba de Anguissola, na súa
produción pódese apreciar a influencia da pintora de Cremona. Segundo expresa a investigadora e
doutora en historia da arte, Whitney Chadwick, en 1769 Luigi Crespi publicou
“As vidas dos pintores boloñeses”, obra na que se
relacionan a 23 mulleres activas como pintoras, destacando que: polo menos
Lavinia Fontana e Elisabet Sirani, alcanzaron talla internacional.
Páxinas na rede sobre a Fontana:
http://mujeresrenacentistasybarrocas.blogspot.com.es/
http://www.ecured.cu/Lavinia_Fontana
http://cumulosylimbos.blogspot.com.es/2014/08/lavinia-fontana-y-constance-mayer.html
http://artecreha.com/lavinia-fontana-en-la-mujer-en-el-arte/
Máis obra da Fontana.
LAVINIA FONTANA on PhotoPeach <iframe width="445" height="296" src="https://photopeach.com/embed/tamwo3" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Páxinas na rede sobre a Fontana:
http://mujeresrenacentistasybarrocas.blogspot.com.es/
http://www.ecured.cu/Lavinia_Fontana
http://cumulosylimbos.blogspot.com.es/2014/08/lavinia-fontana-y-constance-mayer.html
http://artecreha.com/lavinia-fontana-en-la-mujer-en-el-arte/
Máis obra da Fontana.
LAVINIA FONTANA on PhotoPeach <iframe width="445" height="296" src="https://photopeach.com/embed/tamwo3" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
No hay comentarios:
Publicar un comentario