BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


domingo, 28 de mayo de 2017

ARTISTAS ITALIANAS DOS SÉCULOS XVI E XVII. LAVINIA FONTANA (Parte II)


Autorretrato no escritorio.1579 

En 1589 recibiu o encargo de elaborar pinturas sacras para a igrexa do Palacio Real español, traballo que incluía estudos de modelos espidos. A obra, titulada Sagrada Familia, foi tan exitosa que motivou que contratasen á artista na igrexa de Santa Sabina en Roma.
En 1603 Lavinia mudouse permanentemente a Roma coa súa familia, onde foi elixida pintora oficial da corte do Papa Clemente VIII e tivo o mecenazgo dos Buoncompagni. Tamén foi distinguida como membro da Academia Romana. O seu primeiro encargo importante foi unha pintura de gran formato para o altar da Basílica de San Paolo Fuori lle Mura, que lamentablemente un incendio destruíu no ano 1823. En Roma, o papa Paolo V en persoa estivo entre os seus modelos.

 Un retrato moi curioso de Lavinia Fontana é o de Antonietta Gonsalvus (1594-95), que se atopa en Blois, Musée du Chateau. Trátase dunha nena cuberta de pelo por padecer Hipertricosis Lanuginosa Congénita, enfermidade herdada do seu pai Petrus Gonsalus, quen foi levado á corte do rei de Francia (que se converteu no seu titor) e logo casouse cunha muller francesa moi bela. Catro dos fillos que tivo a parella sufriron esta enfermidade.



Antonietta Gonsalvus. 1594

 A importancia de Lavinia Fontana para a Historia da Arte non se dá por un criterio de valoración que teña en conta a innovación, pero o seu traballo foi moi significativo, tanto en cantidade como en calidade.



Isabella Ruini como Venus. 1592


Consgración da Virxe. 1599


Retrato de familia. 1614


Gregorio VIII. 1614

 Recibiu encargos públicos e privados -algo fóra do común para unha muller da época- continuou pintando logo de contraer matrimonio e foi a artista máis produtiva anterior ao ano 1700. É cuestión de debate si foi ela a primeira muller en ter éxito como pintora ou Sofonisba Anguissola, quen probablemente tivo algunha influencia na súa carreira. Atópanse documentadas 135 obras súas, das cales consérvanse trinta e dúas asinadas e fechadas. Algunhas foron atribuídas erróneamente por moito tempo a Guido Cagnacci.
 Lavinia foi unha muller adiñeirada e utilizou parte da súa fortuna nunha colección de antigüidades. A súa importancia foi tal que se acuñou unha medalla no seu honor no ano 1611, realizada polo escultor Felice Antonio Cassoni, que a mostra de perfil nunha cara, e na outra fronte á súa caballete.

Lavinia morreu en Roma, o 11 de agosto de 1614.


Retrato de Bianca Maselli cos seus seis fillos. 1604-05


San Esteban e a Sagrada Familia. 1603-1604

 O culto a San Estéban Protomártir está moi estendido desde o principio do cristianismo en Roma e alrededores, onde había varías capelas dedicadas a este Santo, polo que o traslado da pintora a Roma en 1603 e 1604 para a decoración da Basílica de San Pablo púxoa en contacto coas familias aristocráticas e ordes relixiosas que ben puidesen haberlle encargado esta táboa para a súa devoción privada. Nela únense as influencias venecianas co uso de luces intensas e cores cálidas, como o vermello predominante dos mantos, cun debuxo máis seco e conciso.
 Achégase certificado de autenticidade asinado por Maria Teresa Cantaro no que afirma que a obra será incluída no catálogo de obras da artista como obra da súa última etapa de creación 1604-1614.

 Para finalizar comentar que Lavinia, na liña do seu pai, desenvolve unha arte relixiosa clara e directa, próxima e de fácil comprensión. Foi educada nun ambiente exquisito rodeada dos máis grandes artistas da súa época, o que lle permitiu ir modificando o estilo do seu pai ata crear un propio. Admiradora da obra de Sofonisba de Anguissola, na súa produción pódese apreciar a influencia da pintora de Cremona. Segundo expresa a investigadora e doutora en historia da arte, Whitney Chadwick, en 1769 Luigi Crespi publicou “As vidas dos pintores boloñeses”, obra na que se relacionan a 23 mulleres activas como pintoras, destacando que: polo menos Lavinia Fontana e Elisabet Sirani, alcanzaron talla internacional.

 Páxinas na rede sobre a Fontana:
http://mujeresrenacentistasybarrocas.blogspot.com.es/
http://www.ecured.cu/Lavinia_Fontana
http://cumulosylimbos.blogspot.com.es/2014/08/lavinia-fontana-y-constance-mayer.html
http://artecreha.com/lavinia-fontana-en-la-mujer-en-el-arte/

 Máis obra da Fontana.
LAVINIA FONTANA on PhotoPeach <iframe width="445" height="296" src="https://photopeach.com/embed/tamwo3" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


No hay comentarios:

Publicar un comentario