Fatima Abal. Azumi art. Tondo.
No mes de xullo a aula de Pintura da escola,
impartiu un curso de libros de artista ao que asistiron cinco persoas que tiveron xa contacto co mundo da pintura,
pois todas estudaron pintura na escola.
Mais o importante, e antes de ver as súas interesantes propostas, acadadas tras
o visionado de distintos artistas e distintos debates sobre materiais e
técnicas, sería definir que é exactamente un LIBRO DE ARTISTA.
QUE É UN LIBRO DE ARTISTA?
Os
primeiros libros de artista viron a luz coas vangardas de principios do século
XX, pero en España case non tiveron difusión. En países como México ou Estados
Unidos existe unha gran tradición mentres que aquí seguimos tendo poucas
iniciativas, somentes en Barcelona fixéronse xa tres encontros, pero no resto
de España son case inexistentes.
A súa definición é tamén difícil de atopar,
porén, poderiamos dicir que un libro de artista é un experimento conceptual e
plástico en torno a un libro ou tamén que é poesía visual, o que conleva unha mensaxe.
Os soportes ou contedores son moi variados: Papiroflexia,
panos da mesa con mensaxe, rolos de papel, origami, libros sen texto ou con
texto, ou en calquera caso ARTEFACTOS, que semellan libros.
Alberto Rodríguez. Libreta intervida.
COMO PROPOSTA ANTE O ALUMNADO:
PARTE CONCEPTUAL
Prantexamos o curso coma un lugar aberto onde poideran caber unha chea de preguntas e
respostas ante a posibilidade de facer un libro de artista, e a súa
redefinición como tal:
-Coma
un obxectos que funciona como un libro que funciona como un obxecto, onde cabería
citar o concepto de ARTEFACTO, facendo logo un xogo de palabras: Facendo artellamos
Arte?
-Como
un libro obxecto, ou como xerador de ideas?
-Como
un ARTEFACTO que nos seduce?
É tamén moi importante reflexionar sobre a
TIPOLOXÍA dos libros intervidos:
-De
artista.
-Intervidos.
Fátima Abal. Azumi art. Libro intervido.
-De
obxecto.
-Híbridos.
Uxía Rodríguez. Libro híbrido.
-Alterados.
-Apropiación
de libros alleos
-Rolos
-Papeis
e cosidos
Elena Riveiro. Libro cosido en forma de acordeón.
PARTE PRÁCTICA
O monográfico presentouse ante o alumnado
a partir de distintas propostas:
1.-
Que o alumnado elaborara o seu propio libro que, que fora un libro mercado (libreta en
branco) ou ben, que intervira un libro vello.
2.-
Que o alumnado, presentara unha idea a desenvolver e esta poidera estar vinculada:
-A
un estilo
-A
unha técnica concreta
-A
un proceso de investigación, de carácter procesual, que pode ser con respecto a
os útiles trazadores (pintar sen pincéis), ou ben pode facer referencia ao collage ou as técnicas mixtas con
materiais inusuais.
Clara Vilar. Libro-caixa.
Tras unha presentación pola miña parte de que é ou como se realiza
un libro de artista fixéronse moitas reflexións por parte da mestra e do alumnado que compartimos:
1.-É
realmente necesario o libro que pensas facer?
2. Incorpora AO TEU LIBRO, AS IDEAS OU FORMATOS dos libros que fan e fixeron outros, moi en especial os d@s Grandes Mestres. E dicir, inspírate noutr@s artistas.
2. Incorpora AO TEU LIBRO, AS IDEAS OU FORMATOS dos libros que fan e fixeron outros, moi en especial os d@s Grandes Mestres. E dicir, inspírate noutr@s artistas.
3. Atención aos detalles para que o resultado sexa impecable. Dando importancia a limpeza e ao orden, se é iso o que pretendes.
4. Non te afastes demasiado do concepto "libro". Por moi de artista que sexa, un libro sempre é un libro. E atende aos consellosxa existentes: se queres facer un libro sobre a violencia, colle papeis e revistas e documéntate sobre o tema.
Uxía Rodríguez. Libro-caixa.
5. Se necesitas usar imaxes ou palabras ou ideas doutros non se che esqueza citalos como é debido. Unha cousa é inspirarse noutr@s, e outra é cópial@ directamente.
6. O libro de artista é un experimento artístico moi enriquecedor, máis se este se resiste, lembra que o máis importante é disfrutar facéndoo.
Elena Riveiro. Libro realizado con tapas duras.
Estes foron os resultados:
Alberto realizou tres libros de artista, de diversos tipos:
Libro
número 1: Libro caixa, con obxectos realizando unha sorte de collage, con diversos materiais e de carácter moi obxectual.
Libro
número 2: Un libro-acordeón no que tamén aparecen obxectos e cunha forte carga
irónica.
Libro número 3: Unha libreta de artista, que é
como un diario, pois foi incorprando debuxos feitos na aula, recortes de prensa
e de catálogos dos viaxes realizados a diversos museos durante os tres anos que
estivo na escola, reapropiacións e reinterpretacións de obras de grandes Mestres, debuxos e bocetos, nunha sorte de libro
autobiográfico. Nas fotos, aparecen a portada e parte do interior do libro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario