BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


miércoles, 27 de agosto de 2014

ROMANTICISMO: EUGÈNE DELACROIX (Parte II)

 
 Parece ser que tamén as mulleres xogaron un importante papel na vida do artista, sobre todo as súas modelos, polas que sentía unha indefinible atración que o abandoaba cando remataba cada obra. Anos maís tarde, sitúa ao espectador como voyeur na peza «O duque de Orleáns amosando a sú amante». No salón de 1827 presenta «A morte de Sardanápalo», onde racha coas reglas da perspectiva,  enchendo o espazo dun intenso cor, polo que deste vez a obra non foi mercada polo estado francés, o que deulle xogo para converterse  «Nun artista maldito».
 
O duque de Orleáns amosando a sú amante
 
 
A norte de Sardanápalo.1827
 
BOCETOS
 


 
 En realidade, a crítica cara a súa obra non fora tan feroz, pois a Dirección de Museos, encargoulle a decoracón das salas do Consello do Estado do Louvre (na actualidade destruidas) obra que enlazou coa presentación no Salón de 1931 da súa peza máis emblemática «A liberdade guiando ao pobo».
 
A liberdade guiando ao pobo.1931

Nesta obra:
-O Romanticismo deixa de mirar ao pasado para participar na vida contemporánea.
-Aparece retrato no home do sombre de copa, como mostra de compromiso e participación.
-O artista co-protagoniza a escena.
-A obra resalta polo emprego da luz e a cor, e pola súa profundidade e a importancia do movemento e da acción que conta, recollendo a pulsión revolucionaria.
-As torres de Nôtre Dame ao fondo, simbolizan a patria unida.
-Retrata aos protagonistas da revolta: estudantes, burgueses e obreros e resalta a importancia da figura central,  alegoría de Fracnia e da liberdade.
-Contemporánea da novela de Víctor Hugo, Nôtre Dame de París, nesta peza Delacroix, combina realidade e idealización.

 Como curiosidade, reseñar que nunha obra do ano 1826, Delacroix representa a "Patria Grega" tamén coa figura dunha muller.

 
Grecia expirando sobre as ruínas de Missolonghi.1826
 
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario