BLOG DA PROFESORA E ARTISTA PLÁSTICA PAULA MARIÑO


jueves, 14 de noviembre de 2013

DÚAS PINTORAS NA REVOLUCIÓN FRANCESA (Parte III)



 O día 31 de maio de 1783, Vigée-Lebrun foi aceptada como membro da Académie Royale de Peinture et de Sculpture como pintora de alegoría histórica. Adélaïde Labille-Guiard foi aceptada o mesmo día. Este feito tivo unha importancia trascendental para a historia da pintura (dúas mulleres nomeadas o mesmo día), xa que Vigée-Lebrun tivo dificultades para ser admitida por casar cun comerciante da arte e tivo que ser o mesmo Luis XVI quen ordenara o nomeamento da artista previa intercesión da raiña María Antonieta. Aínda así, admisión de dúas mulleres en mesmo día suscitou comparacións entre ambas as dúas en vez de comparacións entre membros femininos e masculinos e o feito de os cadros de ambas penduraran xuntos é moi significativo.

 
               Maria Antonieta cos seus fillos.1787
 Durante a revolución, a artista monárquica exiliouse en diferentes países: viviu e traballou algúns anos en Italia, Austria e Rusia, onde a súa experiencia en tratar con clientes da aristocracia lle resultou útil. En Roma as súas pinturas foron acollidas con grande aclamación e foi recibida na Academia dei San Luca. En Rusia pintou numerosos membros da familia de Catalina la Grande. Durante a súa estanza Vigée-Lebrun foi nomeada membro da Academia de Belas Artes de San Petersburgo. Durante o goberno de Napoleón I voltou a Francia, porén, solicitada pola elite de Europa, viaxou a Inglaterra a principios do século XIX e pintou os retratos de varios notables británicos incluíndo a Lord Byron. En 1807 viaxou a Suíza e foi feita membro honorario da Societe pour l'Avancement deas Beaux-Arts de Ginebra.

 
   Retrato de Lady Hamilton como bacante. Ca 1790
 Publicou as súas memorias entre os anos 1835 e 1837, a instancias da condesa Dolgoruki e nelas amosa unha interesante perspectiva da formación dos artistas ao fin do período dominado polas academias reais. Adquire unha casa en Louveciennes, Île-de-France, e segue pintando   nela ata que o exército prusiano a tomou durante a guerra de 1814. Viviu en París ata a súa morte o 30 de marzo de 1842, deixando como legado unha obra de 660 retratos e 200 paisaxes. O seu corpo foi levado de volta a Louveciennes onde foi enterrado nun cemiterio preto do seu antigo fogar.
Na súa lápida lese o epitafio "Ici, enfin, je repouse...”
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario